They're My Best Buddies

Saturday, 20 August 2011

Diari Ramadhan Dylla : Day 19

Alahai...semalam tak sempat nak update blog. Tak sempat nak buat entri. Tak sempat nak tulis 'diari' harian ni. Sebab...?? Sebab aku tak sihat la. Tidur awal gila semalam. Lepas solat terus lena. Sedar-sedar dah pukul 5.00 pagi. Bangun minum air, lepas tu tidur balik.

Beratnya rasa nak bangun pergi kerja. Adesss..rasa macam nak kena pergi klinik la. Badan rasa lemah semacam je ni. Dah lama ke aku tak demam ek..??

Semalam dah masuk hari ke-19 kita semua berpuasa. Alhamdulillah. Tak lama lagi dah menyambut hari kemenangan. Tapi, bila fikir balik, rasa sedih pula bila bulan Ramadhan ni dah nak sampai di penghujungnya. Sejak IRM meng'isu'kan tentang rakyat Somalia tu, aku rasa bulan Ramadhan kali ni betul-betul mengajar aku erti kelaparan.

Kat sana, bukan bulan Ramadhan pun mereka terpaksa berlapar juga. Kesian :( Pagi tadi, masa bangun pergi kerja, aku terpandang kat bawah tudung saji masih ada lebihan makanan berbuka puasa. Terus aku rasa lain macam. Membazir. Tu je yang boleh aku fikirkan. Kalau la aku tak tidur awal semalam, mesti makanan tu aku dah habiskan.

p/s : Dylla...lainkali jangan membazir lagi...!!


Post a Comment