They're My Best Buddies

Thursday, 18 August 2011

Diari Ramadhan Dylla : Day 18

18 hari. Hari ke-18. Hmm...sekejap sangat rasanya. Tak sampai 2 minggu lagi Ramadhan akan meninggalkan kita. Rasa sayu pula. Ibadah aku dalam bulan Ramadhan tahun ni tak boleh nak dibanggakan langsung. Aish...apa nak jadi ni Dylla..??

Tadi, lepas kerja aku dan budak-budak rumah keluar ke Bandar Baru Sg Buloh. Buka puasa kat luar la hari ni. Si Zanx tu teringin pula nak makan KFC. Bak kata Mira, "Zanx tu time nak resign ni macam-macam pula dia mengidam.."

KFC...?? Alhamdulillah. Rezeki kami hari ni. Tapi, tengah makan tadi agak sentap kejap la. Teringat kat entri tentang rakyat Somalia yang aku buat siang tadi. Kalau diorang dapat makan KFC juga, mesti best kan..??

Ni aku punya - penggemar KFC original (",)

Ya Allah, betapa murahnya rezeki aku yang kau berikan. Aku bersyukur kepada-Mu. Dengan limpah kurnia dan rahmat-Mu, aku dapat hidup dengan selesa dan tenang di muka bumi-Mu ini. Kau kurniakan la nikmat yang serupa untuk seluruh hamba-Mu yang lain. Kasihanilah mereka seperti mana kau mengasihani diriku. Sesungguhnya, mereka di sana lebih memerlukan nikmat dari-Mu, Ya Allah. Amin.

Sebelum buka puasa tadi, kami ambil keputusan untuk solat Maghrib terlebih dahulu. Takut takde tempat untuk kami kat restoran KFC tu, sebab kami sampai sana pukul 7.00pm lebih. Aku tak pernah solat di surau bangunan The Store tu. Kira 1st time la ni. Masuk-masuk je, aku rasa teruja. Bukan sebab surau dia cantik. Bukan juga sebab surau dia unik. Dan sama sekali bukan sebab suraunya dipenuhi oleh muslimah lain.

Sebabnya, pertama kali aku masuk surau, dah siap terbentang sejadah di dalamnya. Impress. Mungkin korang pernah tengok la. Tapi, bagi aku, ini memang pertama kali dalam hidup aku melihat pemandangan begini. Rasa kagum. Hahahaha..mesti ada yang kata aku ni entah apa-apa. Hal macam tu pun nak kagum :p

Mungkin pemandangan biasa bagi korang
Tapi, aku rasa teruja dengan keadaan ni (",)

p/s : muhasabah diri seketika sambil mengenangkan nasib orang-orang yang kurang berkemampuan atau hidup dalam serba kekurangan...

Post a Comment