They're My Best Buddies

Sunday, 31 July 2011

isu Norman - Memey tetap hangat selepas 3 tahun..!!


Manusia ni memang tak boleh buat silap kot..? Macam kata pepatah, gajah depan mata kita tak nampak...tapi kuman di seberang nampak sejelas-jelasnya. Eh, lain macam je bunyi pepatah ni. Err..aku buat ayat sendiri la. Lupa ayat sebenar pepatah tu macam mana. Tak kisah la, yang penting maksud yang aku cuba nak sampaikan tu difahami (",)

Manusia yang paling cepat akan dikata, dicaci dan dihina adalah golongan artis. Public figure. Nak buat macam mana, kan..? Tapi, kita sebagai peminat janganlah tahu nak hentam je. Kat sini, aku nak cerita pasal Norman Hakim dan Memey. Aku bukanlah peminat 2 pelakon ni. Tapi, aku suka juga tengok lakonan diorang. Bagi aku, diorang ni berbakat. Tak perlu la kita nak menghukum diorang atas apa yang diorang dah buat. Kita pun tak tahu apa yang berlaku sebenarnya. Biarlah diorang nak hidup bahagia. Diorang pun manusia, macam kita juga. Ada hati. Ada perasaan.

Bak kata pakcik aku dulu, "kakak, kalau la artis-artis ni bertaubat, berdosa kita kalau tak minta maaf dari diorang.." Haa..fikir sendiri la ye. Dosa dengan Allah, kita boleh dapat lagi keampunan-Nya. Dosa dengan manusia..? Mampu ke kita nak cari diorang hingga kita dapat keampunan tu...? Wallahu'alam...
Post a Comment