They're My Best Buddies

Sunday, 31 July 2011

Ia masih wujud selepas bertahun-tahun..!!


Gerai pakcik yang jual apam balik tu (sebelah kiri)
Sekarang dah upgrade...ada stall jual burger lagi
 

Hmm..pagi-pagi tadi hujan lebat. Trrr..sejuk beb!! Tarik selimut la..apa lagi. Tapi, tiba-tiba dengar suara mak suruh bangun. "Bangunlah nak, oii!! Sarapan. Nanti sejuk nasi goreng ni.!!" Adesss..terpaksa la aku bangun juga. Cuti-cuti pun kena bangun awal. Tapi, nasi goreng mak sedaplah. Kang habis nyesal lak aku tak sempat nak makan..huhu :p

Lepas sarapan, mak terus ajak aku pergi pekan Slim River (aku ni orang perak, Slim River..tu pasal slim je..hahahaha) Oohhh..itulah sebabnya dia beria-ia suruh aku bangun sarapan. Nak ajak pergi pekan rupanya. Hmm..hari Ahad pekan Slim River tu ada lambak (orang kampung aku panggil lambak..macam pasar pagi la..)

Lambak ni seingat aku la dah wujud sejak aku kecil lagi. Masa tu aku rasa umur aku dalam 3-4 tahun. Dulu aku selalu pergi lambak dengan arwah Opah aku. Ikut je dia ke hulu ke hilir. Masa tu lambak ni dibuka setiap hari Khamis. Sekarang dah tukar hari Ahad. Tapi, tempatnya masih sama. Orang-orang yang berniaga tu aku rasa masih ada yang sama. Terutamanya pakcik yang jual apam balik. Muka dia yang paling aku cam. Sebab dulu-dulu selalu beli apam balik kat dia.

Mak aku yang tengah sibuk mencari penapis teh (",)
Walaupun selepas bertahun-tahun, lambak ni masih wujud lagi. Masih ada ramai pengunjung. Kadang-kadang aku tersenyum seorang diri. Teringat macam mana aku merengek nak minta arwah Opah aku belikan burger (memang kecil-kecil dah suka makan burger..sampai sekarang masih suka lagi..)
Post a Comment