They're My Best Buddies

Monday, 25 July 2011

Bentuk Gigi

"Senyum seindah suria..Yang membawa cahaya..Senyumlah dari hati..Duniamu berseri..!!"

Mesti semua orang pernah tahu atau pernah dengar lirik lagu kat atas tu kan..? Aku pun dah lupa lirik keseluruhannya. Tapi, part ni yang menarik perhatian aku untuk aku kaitkan dengan entri aku hari ni. Senyum dan gigi..?? Apa perkaitannya..? Haa..meh nak citer (",)

Mungkin ada sesetengah daripada kita yang memandang remeh tentang kecantikan gigi. "Asalkan aku gosok gigi 2 kali sehari dah cukup.." Dialog-dialog macam tu dah selalu aku dengar. Kat mana-mana akan ada orang yang mengulang-ulang dialog begini. Cuba bayangkan, rupa minah tu cun gile..tapi bila dia senyum..alamak..hancus!! Gigi berkarat..!! Haa..cuba cakap..siapa kata gigi dan senyuman tu takde kaitan..??

Okay..sekarang aku tak nak cakap pasal senyuman. Aku nak cakap pasal gigi. Jenis-jenis gigi dan apa maksudnya kepada sesiapa yang memilikinya. Hmm..check it out!!

JARANG DAN KECIL
Mereka yang memiliki bentuk gigi sebegini dikatakan suka menilai diri orang lain.Pasti ada saja yang tak kena pada pandangan mata mereka. Tapi, yang tak best nya, dia sibuk menilai orang lain dalam masa yang sama dia tak suka pula dirinya dinilai. Ish..tak patut! Selain itu, dia juga sukar mengalah. Tapi kadangkala mengalah itu perlu. Apatah lagi kalau kamu yang bersalah, kan??

BERSAIZ SEDERHANA DAN RATA
Orang yang memiliki bentuk gigi macam ni adalah seorang yang baik hati dan suka menolong. Bak kata orang, ringan tulang. Sebenarnya mereka ni jenis yang ingin sentiasa membahagiakan orang lain. Hmm..bagus ya sifat pemilik gigi jenis ni :)

BESAR DAN JARANG
Alamak..parah!! Pemilik bentuk gigi sebegini kebanyakannya merupakan seorang yang iri hati dengan kejayaan orang lain. Tak elok begitu. Itu kan rezeki namanya. Selain itu, golongan ini juga keras kepala orangnya. Hmm..mereka ni jenis yang sanggup untuk melakukan apa saja asalkan kemahuan mereka tercapai. Bahaya ni..!!

JONGANG DAN KECIL
Apa pula maksud pemilik bentuk gigi macam ni..? Dikatakan mereka ni seorang yang bertolak ansur dengan orang lain. Keras kepala..tapi bertempatlah. Ada lembut dalam kekerasan tu.

JONGANG DAN BESAR
Banyakkan bersabar jika anda ada kawan/kekasih yang memiliki bentuk gigi sebegini. Mereka ni dikatakan bermulut celupar. Alamak..ye ke?? Mereka ni juga dikatakan mudah mengeluh dan tak pernah puas dengan apa yang dimiliki. Tapi, yang bagusnya..mereka ni seorang yang agresif dan ringan tulang.

TIDAK TERSUSUN
Kata orang, jangan menilai rupa dari luaran saja. Jangan hanya kerana giginya tidak tersusun cantik, maka dia pun tak cantik. Salah tu. Orang yang memiliki bentuk gigi sebegini memang sangat tepat dijadikan teman. Mereka ini merupakan teman bicara yang amat memahami. Berpengetahuan luas pula tu. Tapi, kadangkala mereka ni agak kebudak-budakkan. Walau apa pun, mereka ini adalah insan yang pandai membahagiakan insan lain.

GIGI MASUK KE DALAM
Orang macam ni perahsia sikit. Mereka suka menyembunyikan sifat sebenar mereka. Selalunya, mereka ni golongan yang pendiam. Mereka ni amat bagus dijadikan tempat untuk menyimpan rahsia.

Haa..amacam..?? Ada tak antara jenis-jenis gigi kat atas ni yang sama dengan kawan-kawan..? Ada..? Takde..? Hehehe..entri ni hanya sekadar untuk berkongsi info. Takde niat nak menyinggung perasaan mana-mana pihak. Aku takde la nak percaya sangat. Keperibadian seseorang tu bukanlah dinilai dari jenis gigi..setuju..?? Tapi, terpulang la kepada anda untuk menilainya. Dah baca, kan..? Anda percaya tak..?

Wallahu'alam..
Post a Comment