They're My Best Buddies

Saturday, 25 June 2011

Hari Ini Dalam Sejarah

Dear Bloggie (eh, nama blog aku ni bloggie ke..?? hoho :p)...
Hari ni, macam-macam hal yang jadi. Tak mampu nak ceritakan satu-persatu hal yang dah jadi tu. Tapi, macam mana pun..it's a mood out today..!!! Lepas pelbagai dugaan aku tempuh..lepas pelbagai rintangan aku hadapi..ini yang berlaku. Macam mana pun, alhamdulillah..sebab akhirnya aku puas hati. Apa yang aku nak..aku dapat, walaupun tak semua.

Lemah. Sedih. Emosi terganggu. Jiwa kacau. Perghhh..semua-semua tu..sila pergi jauh-jauh dari hidup aku ya. Aku tak perlukan kalian semua. Aku cukup happy dengan apa yang aku ada. Jadi, tolong jangan ganggu kebahagiaan aku. Hmm..hipokrit..??? Tadi, aku baru je terasa yang aku ni hipokrit. Pretend to be happy..but I'm not..!! Alahai..biarlah..mula-mula kena la pura-pura dulu..lepas tu baru la jadi betul-betul kan. Buat apa nak sedih-sedih. Orang yang aku sayang semua ada kat sisi. Tak nak la buang masa sedih-sedih macam ni. Lagipun, apala sangat dugaan ni berbanding dengan dugaan orang lain yang lebih teruk lagi. Aku bukan kehilangan sesiapa pun. So, buat apa nak sedih sangat..??

Tapi, biasa la..hati perempuan. Lembut. Bukan lembik tau..!! Tapi, hari ni memang dalam sejarah la bagi aku. Kesedihan yang aku rasa ni, ada kebahagiaan yang tersembunyi di dalamnya. Selama ni, kalau aku sedih..memang akan bersedih la. Tak pernah rasa bahagia masa tengah bersedih tu. Ya Allah..syukur ke hadrat-Mu. Baru aku sedar, bukan semua kesedihan yang wujud tu hanyalah kesedihan semata-mata. Aku bersyukur kerana dipilih untuk menerima dugaan sebegini.

So Dylla, cheer up..!! Life must goes on. Live your life. There's no way to turn back. Go straight ahead..you'll get what you want..insyaAllah.
Post a Comment